Tiedon aika on ohi, tervetuloa viisaus!
Data, informaatio, tieto, viisaus, intuitio.
- Data: Raakatieto, joka on merkityksetöntä ilman kontekstia.
- Informaatio: Jäsenneltyä dataa, joka tarjoaa kontekstin ja merkityksen.
- Tieto: Ymmärrettyä informaatiota, joka pohjautuu aistihavaintoihin ja niiden analyysiin.
- Viisaus: kykyä yhdistää tieto ja kokemus intuitioksi.
- Intuitio: Suprajohtavan mielen oivallus, jossa kaikki aikaisempi informaatio, tieto ja viisaus yhdistyvät välittömiksi ja tarkoiksi johtopäätöksiksi ilman tietoista päättelyä
Tieteen kehitys synnyttää laajasti uusia filosofisia ongelmia tai muuttaa vanhojen ongelmien luonnetta ja tällöin tarvitsemme myös uudenlaista ajattelua luomaan uutta informaatiota niiden ratkaisemiseen.
Sanat ohjaavat merkittävällä tavalla ajatteluamme ja niillä on keskeinen rooli ihmisten tai yritysten yrityksissä tuoda esiin omia ajatuksiaan ja toisaalta ymmärtää toinen toistamme. Tätä kautta sanoilla on myös vaikutusta yksilöiden käyttäytymiseen ja käyttäytymisen tulkintaan. Sanoilla luodaan viestimalli eli käsite. Käsitteet ovat abstraktioita todellisuudesta, mielen malleja, meemejä ja niiden avulla kaaokseen luodaan järjestystä, uutta informaatiota selittämään ympäröivää maailmaa.
"Sokrateen tyylinä oli haastaa tinkimättömästi ihmiset perustelemaan tietoväitteensä ja myöntämään tietämättömyytensä, hän sai sekä vihollisia että ystäviä.
Lopulta hänet tuomittiin kuolemaan".
Uuden moniulotteisen metamodernin informaation käsitteellistäminen, tietämyksen metafyysisen kryptisyyden ja monikäsitteellisyyden pakkaaminen kenelle tahansa ymmärrettävään, yksinkertaiseen muotoon on tulevaisuuden taito!
Tämän ajan uusi tieto on abstraktia ja saavutettavissa vain mielen tasolla, miten siis varmistamme, että sellainen tieto voidaan välittää eteenpäin sellaisena kuin se ajattelijan mielessä on? Metamodernin dialogin avulla varmistamme, että viesti jonka välittämme vastaanottajalle, sisältää viestiavaimen. Varmistamme, että vastaanottaja voi purkaa ja kokea subjektiivisesti muutamaan lauseeseen tiivistetyn sanomamme abstraktin metafyysisen merkityksen. Tämä on merkittävä osa uutta viestintää. Jotta oikea dialogi on mahdollinen, tulee yrityksen kulttuurissa vallita totuuden ja viisauden kulttuuri.